Vorfälle melden /report an incident

[English version further down]

Vorfälle können auf verschiedene Wege an die Registerstellen gemeldet werden. Die Register bevorzugen den persönlichen Kontakt, da so Nachfragen direkt gestellt werden können und Missbrauch vorgebeugt werden kann. Es gibt aber auch viele andere Wege, Vorfälle zu melden.

Im Idealfall kann jeder Vorfall einem Bezirk zugeordnet werden. Die Kontakte zu den jeweiligen Bezirklichen Registern sind links im Menü mit den Bezirken zu finden.

1. Direkt bei den Registerstellen oder in einer Anlaufstelle durch persönlichen Kontakt, per E-Mail oder Telefon.

Sollte der Bezirk unklar sein, dann kann man sich an die Koordinierungsstelle der Berliner Register wenden.

Kontakt zum Register Charlottenburg-Wilmersdorf
Kontakt zum Register Friedrichshain-Kreuzberg
Kontakt zum Register Lichtenberg
Kontakt zum Register Marzahn-Hellersdorf
Kontakt zum Register Mitte
Kontakt zum Register Neukölln
Kontakt zum Register Pankow
Kontakt zum Register Reinickendorf
Kontakt zum Register Spandau
Kontakt zum Register Tempelhof-Schöneberg
Kontakt zum Register Treptow-Köpenick

Das Register in Steglitz-Zehlendorf ist in der Antragsphase und wird in Kürze ansprechbar sein. Bis dahin bitte an die Koordinierung der Register wenden.
 

2. Onlineformular

Es gibt ein PDF-Meldeformular das am Computer ausgefüllt werden kann und entweder an das verantwortliche Register oder an die Koordinierungsstelle der Register gesendet werden kann.

Zum PDF-Meldebogen hier klicken

 

3. Postalisch

Es gibt Postkarten und Meldebögen für das Register, die handschriftlich ausgefüllt werden können und an folgende Adresse gesendet werden können:

Berliner Register
c/o ReachOut
Beusselstr. 35
10553 Berlin

 

Report an incident

Incidents can be reported in different ways to the documentation-centres. To prevent abuse and for further inquiries the documentation-centres prefer the personal contact. Still there are many other ways to report an incident.

Ideally every incident can be assigned to a district. The contact addresses for each documentation-center in the districts can be found on the left side in the menu.

 

1. Contact the documentation-centres or the drop-in centres in the district directly via mail or telephone.

If you are not sure about the district you can contact the coordinating office for the documentation-centres in Berlin.

 

Contact the documentation-center Charlottenburg-Wilmersdorf

Contact the documentation-center Friedrichshain-Kreuzberg

Contact the documentation-center Lichtenberg

Contact the documentation-center Marzahn-Hellersdorf

Contact the documentation-center Mitte

Contact the documentation-center Neukölln

Contact the documentation-center Pankow

Contact the documentation-center Reinickendorf

Contact the documentation-center Spandau

Contact the documentation-center Tempelhof-Schöneberg

Contact the documentation-center Treptow-Köpenick

 

The documentation-center in Steglitz-Zehlendorf is in the application phase at the moment and will be addressable soon. Till then please contact the coordinating office for the documentation-centres in Berlin.

 

2. Online form

There is a PDF report form that can be filled in digitally and sent to the responsible district report-center or to the main coordinating office for the documentation-centres in Berlin.

 

Here is the PDF report form

 

3. Via post

 

There are postcards and the report form for the documentation-centres that can be filled out in writing an sent to the following address:

 

Berliner Register

c/o ReachOut

Beusselstr. 35

10553 Berlin